Adrian Kołodziej

Istota ludzka myśli obrazami, nie słowem. Ten zjawisko naukowcy odkryli już dawno temu. Dlatego większa część działań na komputerze opiera się na klikaniu w należyte ikony. Epoka ręcznego wpisywania komend już minęła. I to bezpowrotnie. Również Internet zawdzięcza własny fenomen temu, że użytkuje wszystkie dostępne formy przekazywania wiadomości oraz rozrywki. By reklama w Internecie była efektywna, musi przyjąć atrakcyjną formę graficzną - zobacz Adrian Kołodziej. Tylko wtedy wyciągnie spojrzenie użytkownika. Niezmiernie popularną metodą jest zamieszczanie banerów na stronach www. Baner stanowi w większości wypadków hiperłącze do powiązanej strony producenta. Współczesne grafiki są wykonane w technologii Flash. Animacje oraz filmiki cudownie nadają się do reklamowania firmy i jej artykułów. Niektóre banery uruchamiają się dopiero po ich rozłożeniu przez internautę. Wystarczy jedynie najechać kursorem myszy na profesjonalne pole. Jedyną wadą Flash jest niezbędność posiadania wtyczek. Wobec tego niekiedy, zamiast obrazu, spostrzegamy komunikat o pobraniu wtyczki. Na szczęście są one łatwo dostępne w sieci, a ich ściągnięcie jest prędkie oraz jednorazowe.