By praca z samochodem była możliwa, powinny znajdować się w nim dwa źródła prądu. Jednym z nich jest silnik spalinowy wraz z akumulatorem, gdzie znajduje się sztuczne źródło energii. Drugim będzie alternator lub, w starszych modelach, prądnica. Energia czerpana jest z nich naprzemienne, gwarantując jej dostępność podczas zmiennej pracy naszego samochodu. Kiedy pobierana jest ona z silnika oraz akumulatora, prądnica bądź też akumulator nie pracują.
Działa to także w drugim kierunku. Akumulator jest odpowiedzialny ze zaopatrywanie energii automobilowym obwodom elektrycznym, gdy silnik jest wyłączony, bądź też też prędkość obrotowa wału korbowego jest zanadto niska, żeby uruchomiła się prądnica - znacznie więcej o akumulatorach wolno odkryć na Akumulator litowy LiFePO4. Wobec tego także w momencie rozruchu silnika wyjątkowym źródłem zasilania będzie akumulator. To on zezwala na pracę rozrusznika i układu zapłonowego, co gwarantuje uruchomienie auta. Akumulator zwiększa również komfort podczas dłuższego postoju. To jemu zawdzięczamy możliwość posłuchania radia w samochodzie, kiedy silnik jest wyłączony.