Peryferyjną część opony zwiemy bieżnikiem. To ów bieżnik styka się dosadnie z podłożem, a wobec tego drogą, po której porusza się samochód. Tutaj obszerne znaczenie ma tak zwana wulkanizacja, w wyniku której powstaje twarda guma (niejednokrotnie jest to kauczuk) i to ta guma jest odpowiedzialna zarówno za osłonę czoła opony, jak i jej przyczepność na drodze. Jest to guma rzeźbiona rowkami o rozmaitym wzorze oraz przenigdy powierzchnia ta w wypadku samochodów nie powinna być gładka.
Co istotne mamy kilka rodzajów bieżnika w zależności od tego po jakiej powierzchni będzie poruszał się pojazd. Jeśli chcesz wymienić pony, wstąp na mobilnawulkanizacja-krakow.pl. Ma prawo to być albowiem jazda lokalna po drogach gruntowych, gdzie wówczas opony mają bieżnik gruby, wypukły oraz głęboki. Kiedy tak właściwie jeździmy po miejskich ulicach oraz autostradach perfekcyjne są opony bieżnikowane drobnymi i stosunkowo płaskimi rowkami, a w wypadku nawierzchni pośredniej pomiędzy terenową, a uliczną najpoprawniej sprawdza się bieżnik o rowkach średniej głębokości.